Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Grau / Bases per al Projecte. Tardes

Bases per al Projecte. Tardes

Professors

Yolanda Ortega
Eduard Callís
Inés de Rivera
Ferrán Grau
Bernat Hernández
Jordi Mansilla

Aules

A-11, A-12, A-13, A-14
A-21, A-22, A-23, A-24

Dimarts de 18:00 a 20:00

Dijous de 17:00 a 20:00

Presentació

L'assignatura de Projectes arquitectònics vertebra els estudis d'Arquitectura, i és, per tant, la que incideix majorment sobre la formació específica de l'arquitecte. En ella subjeuen i s'aprenen els criteris o principis del projecte d'arquitectura que legitimen l'obra arquitectònica, així com els instruments, eines o recursos per a l'activitat projectual en l'exercici professional.

El curs de Bases per al Projecte I-II constitueix l'inici i aproximació a la pràctica del projecte arquitectònic, després d'una reflexió, que permet analitzar i entendre com es genera l'arquitectura, a través de diferents activitats tant a l'aula (taller), les classes teòriques (teoria del projecte), els exercicis propositius (praxis), les visites, els viatges, etc. on gradualment s'introdueixen i identifiquen els elements arquitectònics, entesos com aquells que defineixen la forma de l'espai arquitectònic habitat i les respectives relacions espacials.

En el primer quadrimestre, establint la figura humana com a unitat de mesura, cadascun dels elements arquitectònics (pla horitzontal o límit, tancaments, coberta, estructura, connectors), es presenten d'una forma aïllada i descontextualizada, apareixen en els exercicis vinculats a una “acció” o verb projectual, tal com mirar, mesurar, limitar, protegir, cobrir, etc., i de manera inherent, sorgeixen els criteris o principis arquitectònics com a equilibri, ritme, estructura, escala, proporció, unitat, contrast, jerarquia, tensió, rigor, etc.

En el segon quadrimestre, els elements configuren la unitat habitacional contextualitzada en “paisatges arquitectònics”, on la implantació en el context urbà o rural, permet l'anàlisi de l'entorn i la disposició ordenada de l'agregació/repetició de les unitats o espais habitables, a través d'arquetips i elements de relació interior-exterior o transició.

En cada fitxa d'exercici, l'estudiant ha de poder assumir els objectius allí plantejats així com donar resposta a les qüestions relacionades, gràcies a les activitats i material de consulta que en cada exercici s'especifica. S'estableixen seguidament les fitxes-base dels enunciats que es lliuressin poc a poc a l'estudiant, setmana a setmana, pràctica a pràctica …

Bases Proy I_tardes.jpg