Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Grau / Projecte de l'espai públic estructurat

Projecte de l'espai públic estructurat

Professors

Marius Quintana
Jose Manuel Toral

Aules

A-35, A-36

Dimarts de 17:00 a 20:00

Dijous de 17:00 a 20:00

La llegibilitat i comprensió de la ciutat està directament relacionada amb el seu projecte urbà. Cal entendre el projecte de la ciutat a partir del projecte de l’espai públic. La ciutat és el lloc de superposició de funcions, de confluència de conflictes i d’expressió de la vida col·lectiva que es concentren als seus espais públics i per això la importància del disseny d’aquests espais.

Les ciutats s’estan re formulant constantment i els espais públics necessiten transformar-se per a adaptar-se a les noves demandes, als nous valors, als nous usos. En les últimes dècades, els espais urbans han passat de ser uns espais definits formalment, amb funcions segregades en molts casos i segurs en els seus usos, a ser espais de major convivència, altament multifuncionals i més versàtils. Cap transformació/re urbanització de l’espai urbà no té sentit si no és per donar un nou valor a l’existent. La potencialitat de les ciutats a les transformacions, està provocant nous reptes i noves solucions dels seus espais públics que el taller vol treballar perquè els alumnes puguin trobar respostes en el camp del projecte urbà, de l’espai públic i del paisatge urbà.

El Taller vol portar aquest debat a l’escola amb un projecte d’espai urbà que s’abordarà des de un treball en grup d’anàlisi i interpretació del lloc fins al disseny individual de l’espai i de tots els seus elements. Alguns espais públics fan una funció estructurant a més del seu valor espacial.

TT_EP.jpg