Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / MBArch / Arquitectura, Medi Ambient i Tecnologia.

Arquitectura, Medi Ambient i Tecnologia.

Elena Fernández
Eduard Callís
David Steegmann

Aules

Dilluns de 17:30 a 20:30

Presentació

L'assignatura pretén conscienciar a l'alumne de ser partícip de les crisis ambientals i socials més importants de la història, a fi de fomentar reflexions i discussions sobre la forma en què estem habitant el planeta. Es pretén amb això incitar la crítica sobre la funció de l'arquitectura en l'era contemporània. Analitzant el passat recent de la disciplina, es reconeixerà que porta cinquanta anys funcionant per la inèrcia d'un passat memorable però ara inoperant, alguna cosa que l'ha apartat de la realitat i li ha fet perdre crèdit social.

Denunciarem aquesta situació i estudiarem mecanismes perquè l'arquitectura recuperi el lideratge del debat ambiental de l'Era Urbana, en un intent de restaurar el seu protagonisme en els àmbits on es decideix el quin i el com preservar, l'on i el com desenvolupar-se i sobretot , apostant pel futur simbiòtic de les ciutats com a garantia ambiental del fet urbà. En definitiva, l'assignatura es proposa com una plataforma operativa que ofereixi l'assaig necessari de reflexió i acció que permeti a l'arquitectura i als arquitectes no perdre aquesta última oportunitat de recuperar una posició rellevant en la imaginació col·lectiva.

Es tracta, per tant, d'una assignatura d'enfocament holístic, pretenent amb això capacitar a l'estudiant amb recursos reflexius d'índole interdisciplinària, a fi d'iniciar-ho en la gestió de la complexitat contemporània. Atenent a això, el projecte arquitectònic s'entendrà com alguna cosa mes pròxim a una recerca que al desenvolupament mes convencional de l'ofici, incidint en el quin i proposant noves maneres d'operar a través de l'instrumental i recursos mes apropiats a cada situació concreta, en definitiva, procurant “un disseny sostenible” i generant nou coneixement.