Arquitectes de Capselera I-II

Dimarts de 17:00 a 20:00

Dijous de 15:00 a 18:00

Presentació

Arquitectes de Capçalera (AC) és una metodologia que neix com a projecte acadèmic a l’ETSAB el 2013. Pretén apropar la figura de l’arquitecte al ciutadà i demostrar que seguim sent útils per a la societat en plena crisi econòmica i social treballant des de l’habitatge col·lectiu en la ciutat existent. AC neix com una demanda dels estudiants d’arquitectura que posen en crisi el model d’ensenyament universitari. Pretén confrontar una mancança acadèmica, en la qual falta el contacte amb la realitat i els seus problemes; una mancança social, en un context d’emergència habitacional generalitzat i una mancança professional, en un moment de crisi profunda per exercir l’arquitectura.

Per això es pretén empoderar als estudiants i prendre la ciutat existent com camp de treball.

Es realitza un acostament a l’habitatge col·lectiu posant l’accent en el subjecte i no en l’objecte a través de la creació d’equips transversals i la col·laboració directa amb altres entitats del barri.

Actuant en l’habitatge per transformar la ciutat de dins a fora.

+web